Cestina, vice HTML stranek

Milan Talich talich at beba.cesnet.cz
Fri May 31 13:48:39 CEST 1996

Vazeni spolusmajlovnici,

debata na tema cestina v e-poste je jiste velmi zajimava a samotne reseni
problemu nebude asi az tak jednoduche. Jestli jsem to spravne pochopil,
coz neni samozrejme zaruceno, jde vlastne o dva problemy:

a) postovni klient zakoduje znak s diakritikou automaticky do 7-bitove ascii
   formy a na druhem konce jej pak druhy klient rozkoduje -> problem zda
   kodovani (a tedy i rozkodovani) probiha na vsech klientech na ruznych
   systemech stejne, a zda jej vubec kazdy klient umi.

b) ruzne systemy pouzivaji ruznou cestinu -> po rozkodovani je treba prevest
   do te cestiny, ktera je na danem systemu instalovana (ISO, CP852, CP1250...)

mohl by se k tomuto problemu vyjadrit SOUHRNNE a PREHLEDNE nekdo povolanejsi
a zkusenejsi? Nejlepe s alespon nastinenim jak dany problem resit na ruznych
systemech s obvyklymi postovnimi klienty.

Za jeste dulezitejsi vsak povazuji, ze v zavalu dopisu na tema "cestina"
se ponekud stratil puvodni smysl dotazu, tj. Vice HTML stranek najednou!
Protoze me dany problem take zajima, pripojuji dotaz jeste jednou a to
ve verzi bez diakritiky, aby si jej mohli precist skutecne vsichni.

Dekuji za odpoved na oba problemy.
                                    Milan Talich

Milan Talich
Vyzkumny ustav geodeticky,