Jiny pohled

ReznakMic at ipb.cz ReznakMic at ipb.cz
Wed Nov 4 14:58:25 CET 1998

Nejak mi tu dneska nefunguje email, takze k vam nedosla moje odezva na radky
o poustevnikovi. Nebudu ji uz opakovat, nebot vyjadrovala ve zkratce
stanovisko, o kterem ponekud obsirneji pise pan Bohumil Chalupa.

Mejte se
Spina

On Wed, 4 Nov 1998, Aleksi Sedo wrote:

> [...]
Tato

> Mily BoChale, souhlasim s Tvym hodnocenim, nicmene si nejsem jist ktere
message se
> tyka.

Tyka se toho, za co jsem ho napsal, a to je jeden (posledni) odstavec
o dvou vetach tesne nad mym hodnocenim, ten o poustevnikovi.
 Spousta technokraticky uvazujucich lidi nepripousti prilis slabiny
soucasnych reseni ve svem oboru, resp. neuznava je jako soucast techto
reseni, a uz vubec si nepripousti, ze v ramci ,,pokroku`` vyrabime cim
dal tim vic nestabilnich soustav, k jejichz udrzeni je treba bez
preruseni dodavat energii a trvale hlidat, aby nekde neco.
Kdybychom nechali tyto systemy samovolne zaniknout, budou svemu okoli
casto nebezpecne: prehrady, uloziste odpadu, jaderne elektrarny, ale
i jine - treba cistirny odpadnich vod, ktere cerpaji odpad do kopce.
(Stavame se zavislymi na tom, ze se o tyto systemy budeme trvale starat,
jinak nas znici.)
 Oblibenym a poslednim argumentem techto lidi jsou prave ty opice a
stromy. Nebo poustevnici, to uz je jedno, proste zlehcovani druhe strany.

Je nepochybne, ze zavislost na cemkoli (technickem) neni dobra vec.

A je demagogicke a arogantni na toto konstatovani reagovat tak, jako to
udelal Petr Nachtmann.
Mozna se citi ohrozen. Mozna ma z te zavislosti take podvedomy strach,
a proto reaguje podrazdene.  Mozna naopak vubec nedohledne rozsahu
nebezpeci z takove zavislosti vyplyvajiciho. Nevim.

> Ale jinak vypada  polemika  o skodlivosti zavislosti v akademicke rovine,
> vedena ve vinnem sklepe a jinak kdyz spadne sit na jednotce intenzivni
pece...

Nejsem si zcela jist, co tim chtel basnik rici.
JIP by mela byt do te miry zabezpecena, aby tam sit pokud mozno
nepadala, a kdyz uz by se neco takoveho stalo, aby bylo mozno
(alespon docasne) fungovat i bez ni, tedy aby na teto vymozenosti
nebyli pacienti zivotne _zavisli_.

Zdravi
         BoChal.