Antikacirsky nazor

Radim Kunz rkunz at ova.comp.cz
Mon Nov 23 09:28:03 CET 1998

 ------------------------
Dobre napady se nerodi kolektivne, ale po jejich vzniku se kolektivne prebiraji.
-----------------------

Re: Zrejme jste necetl pozorne, jelikoz presne to jsem tam napsal, jen jinak vyjadril.

Re: Re: Cetl jsem pozorne. S nazorem souhlasim, ale nesouhlasim s jeho aplikaci na
tento pripad.
Zavedeni pausalu, to neni veci nejakeho genialniho napadu nejake firmy. Pausal je standartnim
zpusobem platby, a jeho zavedeni je veci ekonomicke a marketingove uvahy.
Myslim, ze vsechny firmy v zapadni evrope maji slozku "pausal", a tam maji napsane veci
ve smyslu:

O kolik se mi snizi mira zisku ?
O kolik vic mi to prinese zakazniku ?
Vyrovna mi prirustek zakazniku snizenou miru zisku ?
Utahnu finance obdobi, nez mi pribudou zakaznici ?
Co pak udela konkurence ?
Nepretizi se mi sit ?

A jako zaver tam asi maji vetu "pockame, co udela konkurence, ale jako prvni ne"

Mozna se casem objevi nejaka ekomonicky silna spolecnost, ktera to riskne. Pak se
ostatni prizpusobi.
Vzdyt si vsichni pamatujete, jak to bylo s providery. Mesicni pausaly se pohybovaly v rozmezi
nekolika tisic, plus poplatky za straveny cas. Pak prisel VOL s nabidkou 600 Kc/mesic. A vsichni
se prizpusobili.
Ale v mistni tel. siti to bude trvat hodne dlouho. Vzdyt to neni par modemu a pevna linka, to jsou miliardove
investice, kilometry medenych kabelu, optika, digitalni ustredny. A to vsechno za U$D. Dodavatele techto
zarizeni vubec nezajima prumerny plat v CR, ty zajima jejich katalogova cena.

>maji jine podminky (viz vyse). V nekterych evropskych zemich je taky
>liberalizovany trh, a firmy na
>to neprisly, a to ne proto, ze jsou blbe, ale asi proto, protoze to je
>ekonomicky nepruchodne.

-------------------
Pak nevim, o co vam jde. Pokud bude trh liberalizovany, a Telekom prislusne vycurany, bude vsechno pri starem. Demonstrace
nepomuzou, protoze Telekom bude radovy komercni podnik.
-------------------

Re: Bohuzel jsem diky prvni vete presne nepochopil jestli je to konstatovani, nebo sarkasmus.
Vy snad nesouhlasite s tim, ze liberalizovany trh jeste neznamena konkurenci. Podivejte se na zapadni Evropu a jestli si to
nedovedete dost dobre predstavit, uvidete v roce 2001. Trh tu liberalizovany bude, ale nikdo nebude mit na to, aby v mestech kopal
vykopy pro kabely, ktere jsou pro mistni styk bez Telecomu potreba. Mozna jen ve velkych aglomeracich. A take nepredpokladam, ze
wireless technologie bude nekdy levnejsi nez pevna linka.

Re: Re: To nebyl sarkasmus, to byla predpoved, jak dopadne liberalizace v nasich podminkach. A s vasimi dalsimi
tvrzenimi souhlasim. Vzdyt oba tvrdime to same. Konkurence tu bude az tak za 10,20 let po liberalizaci.
V USA to taky trvalo hodne dlouho. Lide, kteri si mysli, ze po demonopolizaci pujde mistni hovorne dolu, budou nemile prekvapeni.
Porad se tu nadava na Dybu, (Dyba smrdi od hlavy). To je tedka v mode, je to levne. Po bitve je kazdy generalem, navic
se tu zapomina na nektera neprijemna fakta.
Dyba mel 2 moznosti
1. Zahranicni firma, ta ale chtela monopol.
2. Domaci firma.
Mozna mel strach nechat strategicke telekomunikace napospas nejakym amaterum kolem Krause. Mohly dopadnout jako
Ceske drahy, furt zadluzene, furt zdrazujici, otresne sluzby. Nebo jako Poldi Kladno. Nebo jako telekom v Polsku.
Drahy a analogovy.
Investice do telekomunikaci, to jsou sumy srovnatelne s Temelinem.

Bylo vydano nekolik licenci na provozovani mistni telefonni site. Ale fakticky je zacala zavadet jen mensina licencovanych
firem. Proc se o tom nepise ? Protoze se to zrovna nehodi  antitelekomovskemu hnuti ?

Konec Re: Re:

Take nevim co to jsou "jine podminky" a "ekonomicky nepruchodne", snad jste se take neulovil na tvrzeni Telecomu, ze mistni styk je
strasne, ale strasne prodelecnej. Nevydelava asi tolik jako mezistatni, to samo o sobe jeste neznamena, ze je prodelecnej. Nesmite
ale byt tak hamizny, ze pro vas miliony nic neznamenaj (viz SPT).

--------------------
Mam jiny nazor.
---------------------

Re: Od toho snad tato diskusni skupina je? Nebo se za svuj nazor stydite?
Ja osobne si nemyslim, ze se od Spojenych Statu v tomto pripade lisime ekonomicky, ale predevsim mentalne a chronologicky.

Re: Re: Svuj nazor jsem uz tady vyjadril nekolikrat, a uz se mi nechtelo ho opakovat. Proste se myslim, ze
naprosta vetsina  nakladu jde do mistni site. Mezimestske hovory prece taky pouzivaji mistni sit, + mezimestske
spoje. Ono + za mezimestsky spoj nakladove neomlouva silenou nekolikanasobnou prirazku mezimestskeho hovoru
vuci mistnimu hovoru. Mistni hovory (a hlavne sit) je krizove financovana  z mezimestskych a mezinarodnich
hovoru. To je ekonomicky fakt.
Vzdyt nase telekomunikace byly v otresnem stavu. V nasem meste v takovem, ze Telekom stare kabely radsi nechal v zemi,
nic neopravoval (nestalo to za to) a udelal to uplne znova. Jak uz jsem vyse psal, to jsou miliardy, Ty jsou od bank, a banky
chteji splatky a uroky. USA maji obrovsky naskok, vsechno davno zainvestovane, tedka jenom udrzuji, kazdy rok treba 1/30
kabelu, a ne vsechny jako u nas.

panu Neffovi v jedne diskuzi (na Svobodne Evrope) vadily miliardy dane do investic. Zaroven mu vadila podvojna linka u
neho doma. At si rozmysli, co vlastne chce.

Radim Kunz

p.s. Ja osobne jsem proti monopolu, ale argument "Monopol je spatny, protoze to je monopol" neni argument.