OS/2 Warp ...?

Roman Vena Vasicek vasice2 at pafos.zcu.cz
Thu May 4 18:14:35 CEST 1995

> > Jake mate zkusenosti s Warpem ? >
 dobry den,
zkusenosti jsou sporne,
Warp (zkousel jsem ostrou verzi) na 486/50MHz s 8MB a S31MB bezi da se rici
ponekud line (pri porovnani napr. s Win95), ale vicemene spolehlive. mel
jsem trochu problemy donutit to nainstalovat se na druhou primarni partition
disku, ale po nekolika malo pokusech (a ztrate dat preformatovanim prvni
partition) se to bez dalsich vetsich problemu podarilo. aplikace z
BonusPacku chodi slusne na to, co dokazou, akorat jsem mel mensi problemy s
modemem, mam interni LongShine 2400 a nejak se mi nedarilo jej rozchodit na
COM3 (po ruznem laborovani s ovlasdaci portu, ktere v zakladnim nastaveni
podporuji pouze COM1 a 2), u teto aplikace (Hyperaccess) je take mensi
problem v tom, ze databaze modemu je v binarnim formatu (coz napr. u Win95,
kde je stejny prg. neni, tam je v peknem textovem formatu a da se pripadne
poopravit), takze pokud tam modem neni uveden a nepodari se ho uchodit ani s
Hayes compatible ??? (o tom pisu nejvic proto, ze mi to zabralo opravdu dost
casu), dalsi problem Warpu bych videl v bezpecnosti dat - ulozeni - to je
proste DOS bez jakekoliv ochrany, i kdyz IBM uz snad chysta nejakou zmenu.,
taky neni mozne podporovat (jednoduchym a pruhlednym zpusobem) vice
uzivatelu na jednom stroji (ve smyslu rozdilnych desktopu pro jednotlive),
pro to neni asi Warp zamyslen. No a nejvetsi problem bych videl v nedostatku
(IBM ma sice velmi tlusty fascikl (cca 15mm)) aplikaci, tzn, ze hlavne se
pod tim daji spustit aplikace windows31 (bezi vcelku spolehlive, muzete si i
pro kazdou aplikaci win znovu natahnout jadro win, takze potom jsou opravdu
nezavisle, to ale zase sezere asi 2MB pameti a vubec), postupne se asi bude
objevovat stale vice aplikaci pro OS2, ale osobne se domnivam, ze pokud
Microsoft (sam mam nejradeji Linux, ovsem v komercni sfere se jinak neda)
brzo dotahne Win95, ktere vypadaji k svetu a pokud tato budou dostatecne
levna (myslim, ze rozumna cena za ne je rozhodne pod (spis vic) 3000Kc) a
hlavne spolehliva (jako ze asi jo(teda vic nez 31)) tak ...

proste, proto, aby si clovek pod warpem pustil windowsi, to mi prijde torchu
podivne, ale kazdemu co jeho jest, pokud nekdo ma aplikace pro Warp, pak
zase nezbyva, nez win31 zahodit a ... nebo taky ne.
--
Preji prijemne dalsi dny a hezke zazitky
					Vena