Rychly vs. pomaly Twisted-Pair

Milon Papezik papezik at dcse.fee.vutbr.cz
Tue May 16 23:41:28 CEST 1995

> - "rychly ethernet" - FastEthernet 100 Mbps po nestinene kroucene
> dvojlince. Existuje pro kabelaz Category 5 jako 100BaseTX a vyuziva 2
> pary a pro kabelaz Category 3 jako 100BaseT4 a vyuziva 4 pary (ale
> jeste jsem nevidel zadne produkty, ktere by byle ke koupi). Sem byva
> zarazen i 100VGAnyLan, ktery by mel chodit po 4 parech kabelu
> Category 3 (uvitam podrobnejsi informace) ale neni to Ethernet
> (presne nepouziva CSMA/CD pro pristup k mediu).

Pokud si dobre vzpominam tak 100VG (AnyLan) je tez standartizovan
jako 802.?, pristupovy protokol je podobny FDDI (resp. protocol
byl navrzen podle zkusenosti s provozem FDDI), podporuje alokaci
urcite sirky pasma pro danou stanici (tj. podpora multimedialnich
aplikaci, videokonferenci atd) a mel by opravdu behat na kabelech
kategorie 3. Je silne prosazovan HP, jiz minuly podzim (94) jsem
videl jejich nabidku kompletniho zarizeni. Jako nejdulezitejsi
argument pro pouziti 100VG je uvadena prave ochrana investic do
kabelaze z UTP 3, ktera ma jeste daleko do konce sve zivotnosti.

	Zdravi
	Milon Papezik
--
Milon Papezik, The Technical University of Brno