Rychly vs. pomaly Twisted-Pair

Petr Simek petrsi at entu.cas.cz
Wed May 17 10:12:33 CEST 1995

>       Dobry den,
>
> mel bych dotaz na nekoho, komu bezi sit na Twisted-Paair-u. U nas se totiz
> bude rozsirovat sit a firma, ktera nam zajistuje toto zasitovani nas
> presvedcuje, aby jsme si zvolili rychlejsi variantu (samozrejme o dost
> drazsi - kabely tridy 5) a v budoucnosti budeme moci plynule prejit na
> 100Mbit karty bez problemu. Tedy nejradsi bych byl, kdyby se nasel clovek,
> ktery vyzkousel, ze na kabelech tridy 3 (10 Mbit) (nejdelsi vzdalenost cca
> 100m) bezi bez problemu rychle karty. Samozrejme rad si prectu i jen osobni
> [...]

Doporucoval bych tridu 5, i kdyz HP o svych kartach udava ze 100 Mbs HP ANY LAN
chodi i na kabelech tridy 3 (ctyrparove). Zajimave je ze EISA karta HP ANY lAN
ktera umi i normalni Ethernet 10 Mbs je levnejsi nez EISA 3COM Etherlink III,
ktery umi jen Ethernet 10 Mbs. Zda se ze HP se snazi tento novy 'standart'
prosadit co nejvice.

S pozdravem