|
|
|
|
Spamming Softwarové noviny, č.1/1998 |
|
|
|
Zpět na domovskou stránku
archivu | | Předchozí
článek | Následující článek |
|
|
Co
je spamming - stručně a jasně
Spamming využívá přenosových služeb
fungujících na distribučním principu (kde aktivita je na straně rozesilatele,
zatímco příjemce je pasivní).
- Spamming je invazivní - v tom smyslu, že jde o činnost
která proniká až k uživateli bez toho, že by si on něco takového vyžádal či
jinak inicioval
- Spamming má nevyžádaný charakter - nutí příjemce podílet se na aktivitách, do
kterých by se příjemce jinak sám nezapojoval, resp. neúčastnil se jich
- Spamming přenáší část nákladů na své příjemce - nutí je podílet se na
nákladech spojených s rozesíláním nevyžádaných zásilek
- Spamming má hromadný charakter - jedna a tatáž nevyžádaná zásilka je typicky
rozeslána velkému počtu příjemců současně
- Spamming má nejčastěji podobu komerčních reklam (ale existují i mnohé další
podoby)
- Spammingem nejsou reklamy na WWW stránkách - protože ty nejsou invazivní, a
natahují se až na explicitní vyžádání uživatele
|
|
|
V době psaní tohoto
článku, v polovině listopadu 1997, rozesílala Česká pošta všem plátcům
sdruženého inkasa dopis, ve kterém jim oznamovala svůj záměr využít jejich
osobních údajů (přesných adres, které má ve svém držení) pro rozesílání
reklamních materiálů. V odpovědním formuláři,
který Česká pošta přiložila, žádala příjemce o specifikaci oblasti jejich
konkrétního zájmu. Nabízena byla také možnost požádat o nezasílání žádných
nevyžádaných zásilek.
Předchozí článek | Následující
článek
|
|
Články a přednášky v tomto archivu mohou být volně šířeny, pokud se
tak děje pro studijní účely, na nevýdělečném základě a se zachováním tohoto
dovětku. Podrobnosti hledejte zde, resp. na adrese http://archiv.czech.net/copyleft.htm |
|
|
|
|